13 MART MAH. 46.CADDE 4.SOKAK SK. GONCA ANAOKULU BLOK NO 5/1 ARTUKLU / MARDİN
https://artuklugoncaanaokulu.meb.k12.tr
VİZYON
Erken çocukluk eğitimi alanında; evrensel standartlarda, sürdürülebilir ve fırsat eşitliği sunan eğitim politikalarıyla, aileler ile işbirliği içinde, yakın çevre ve sosyal olanakları en üst düzeyde değerlendiren katılımcı, öncü ve yenilikçi bir erken çocukluk eğitim merkezi olmak.
MİSYON
Türk Milli Eğitiminin ve Okul Öncesi Eğitimin amaç ve ilkeleri doğrultusunda fırsat eşitliğini temel alarak, Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı; farklılıklara saygı duyan, sorumluluk ve öz kontrol sahibi; yaratıcı ve duyarlı, kendini ve insanları seven, işbirlikçi ve paylaşımcı, analitik ve bağımsız düşünebilen, olumlu iletişim becerilerine ve birlikte yaşama kültürüne sahip, özgüveni yüksek ve kendini gerçekleştirebilecek potansiyele sahip bireyler yetiştirmek için varız.
BAŞARILAR
2013/2014 yılı İstiklal Marşını güzel okuma il birinciliği
Öğretmen :12
Öğrenci :163
Derslik :4
Çok Amaçlı Salon :1
Kütüphane Kitap Sayısı :608
Öğretim Şekli :İkili Eğitim
Öğretim Şekli
İkili Eğitim
Ders Başlama ve Bitiş
sabah grubu: başlama 07.30-bitiş.12.30
öğle grubu : başlama 12.30-bitiş.17.30
YABANCIDIL
Servis Bilgisi
Bağlantı
Yok
İl ve İlçe Merkezine Uzaklık
İl Merkezinde
Yerleşim Yeri Bilgisi
Artuklu/MARDİN
Sportif Etkinlikler
Bilimsel Etkinlikler
Proje Çalışmaları
´´En büyük engel sevgisizliktir!´´ projesi 2018-2019 eğitim-öğretim yılında hayata geçirilmiştir.
PR0JENİN TANITIMI:
Doğuştan veya sonradan herhangi bir nedenle bedensel, zihinsel, ruhsal, duyusal ve sosyal yeteneklerini çeşitli derecelerde kaybetmesi nedeni ile toplumsal yaşama uyum sağlama ve günlük gereksinimlerini karşılama güçlükleri olan korunma, bakım, rehabilitasyon, danışmanlık ve destek hizmetlerine ihtiyaç duyan ve Öğretmen Necmi Karataş Özel Eğitim Uygulama ve İş Uygulama okuluna devam eden öğrenciler ile okulumuza devam eden öğrenciler için belirli günlerde ortak eğitim etkinlikleri oluşturmak.
Projemizle Öğretmen Necmi Karataş Özel Eğitim Uygulama ve İş Uygulama okulunda birinci kademeye devam eden orta-ağır düzeyde zihinsel engelli öğrencilerin; farklı bir eğitim ortamına girerek kendilerine güvenlerinin artması, farklı bir grubun parçası olmayı öğrenmesi ve yeni girdikleri grupta sorumluluk alma konusundaki bilinçleri gelişecektir. Bunun yanı sıra normal öğrencilerle birlikte çalışmaları daha büyük başarılar için kendilerinde istek ve cesaret uyandıracaktır.
Gonca anaokuluna devam eden öğrencilerin; özel eğitime ihtiyacı olan bireylere karşı kabul, hoşgörü, yardımlaşma, demokrasi ve ahlaki anlayışları gelişecektir. Bireysel farklılıkları doğal karşılamayı ve saygı göstermeyi öğreneceklerdir.
PROJENİN BAŞLATILMA GEREKÇELERİ: Projemiz; aynı gelişimsel aşamada olup ancak farklı sebeplerden dolayı yetersizliği oluşmuş çocuklarla yetersizliği olmayan çocukları ortak eğitim etkinliklerinde buluşturup olası iletişim engellerini ve kabul ayrılıklarını yok etmek gerekliliğinden ortaya çıkmıştır. Projeden faydalanacak her iki okulun öğrencilerinin ortaklaşa yapılacak eğitim etkinlikleri sonucunda birbirlerini kabul edip sevme, işbirliği, yardımlaşma ve paylaşma duygularının gelişimine katkı sunulacaktır.
PROJENİN AMACI: Öğretmen Necmi Karataş Özel Eğitim Uygulama ve İş Uygulama okulunda eğitimine devam eden öğrencilerin, yetersizliği olmayan Gonca Anaokulundaki akranları ile birlikte ortak eğitim etkinliklerinde buluşturmak.